2012-06-26

1. Warsztaty plastyczne na Świetlicy przy ul. Kilińskiego były realizowane przez 3 miesiące. Dzieci posługiwały się różnymi technikami plastycznymi, wykonywały też okolicznościowe dekoracje np. z okazji świąt, zimy itp.

2. Od marca w miejsce warsztatów plastycznych wprowadzono warsztaty muzyczne – celem zmiany jest zapewnienie możliwości wszechstronnego rozwoju dzieci. W celu rozwoju sprawności manualnej, doskonalenia skupiania uwagi – przeprowadzono także 3-godzinne zajęcia warsztatowe, wprowadzające dzieci w tajniki zdobienia przedmiotów codziennego użytku techniką decoupage. Dzieci własnoręcznie przygotowały prezenty z okazji Dnia Matki – magnes na lodówkę, lusterko oraz świeczkę.

3. Logopeda pracowała z dziećmi w okresie od grudnia 2011 r. do marca 2012 r. Zajęcia odbywały się dwutorowo. Po diagnozie, wybrane dzieci realizowały zajęcia logopedyczne, wszystkie zaś uczestniczyły w programie rozwojowym „I Ty możesz zostać Einsteinem”. Najistotniejsze rezultaty osiągnięte w pracy logopedy z grupą to: poprawa sprawności aparatu artykulacyjnego, wzbogacenie słownika, wzmocnienie samooceny dziecka. Grupa pracująca z programem „I Ty możesz zostać Einsteinem” osiągnęła: wydłużenie czasu koncentracji na zadaniu, usprawnienie percepcji wzrokowej oraz udoskonaliła umiejętności pracy w grupie.

4. Celem zajęć pn. „Gry i zabawy w języku angielskim” jest oswojenie dzieci z językiem, wzbudzenie w nich chęci do nauki oraz poprawa ocen w szkole. Prowadzone są dwa rodzaje zajęć. Są to zabawy i gry językowe dla uczniów. Drugim rodzajem zajęć jest przygotowanie do lekcji języka angielskiego, na które uczeń uczęszcza w swojej szkole (przygotowanie takie obejmuje pomoc w odrabianiu zadań domowych, nadrabianie zaległości i przygotowanie do sprawdzianów). Oprócz tego dla urozmaicenia przygotowywane są karty pracy, dzięki którym uczeń może dodatkowo ćwiczyć nabyte umiejętności językowe. Dzięki temu, że świetlica jest wyposażona w kilka laptopów i Internet bezprzewodowy, możliwe jest prowadzenie zajęć z wykorzystaniem komputerów.

5. Od 2 marca ruszyły warsztaty socjoterapeutyczne. Ich celem jest:

  • Tworzenie bezpiecznej, przyjaznej atmosfery w świetlicy.
  • Uczenie ważnych umiejętności psychologicznych i społecznych.
  • Zapobieganie zachowaniom agresywnym i przemocy w świetlicy i środowisku lokalnym.
  • Poruszano zagadnienia dot. wyrażania uczuć i emocji, mówiono o wartościach i patriotyzmie.

6. Uruchomiono też program Edukacja i profilaktyka kultury zdrowotnej. Zajęcia edukacyjne prowadzi wykwalifikowana pielęgniarka. Poruszana tematyka to dbałość o higienę, czystość, choroby skóry itp. Wdrożono codzienne czyszczenie zębów.

W ramach tego programu dzieci podczas wszelkich form aktywności poruszały tematykę prozdrowotną. Został też zorganizowany konkurs plastyczny. Odbyło się spotkanie z rodzicami, podczas którego dzieci zaprezentowały efekty swojej pracy (występy dot. problematyki higieny), wręczono nagrody w konkursie plastycznym. Pielęgniarka odpowiadała na wiele pytań rodziców.